Karacaoglan


Türk halk şairi, hangi yılında bir dil kullandık onun şiirleri ile etkili ve duygusal evreni kurdu türk halk şiir geleneğinde bir yol blazed vardır.

Karacaoğlan 1606 yılında doğdu ve 1679 veya 1689 yılında öldü. Özel hayatı hakkında bilgi bulunmaktadır. Araştırma ve çalışmalara göre şimdiye kadar, o 17. yüzyılda yaşamış yaptı. Orada onun kökeni hakkında çeşitli görüşler vardır. Bazıları onun alt VARSAK köyü (Farsak) doğdu Bahçe İli, Kozan Dağı yakınındaki söylüyorlar. Barak Türkmenlerin Gaziantep ve Çavuşlu Türkmen Kilis Musabeyli ilçesinde kendi dikkate yaşam. Başka bir söylenti, bu Gökçe köyü alt İli Feke bağımlı Kozan dan olacaktır. Batı Anadolu'da yaşayan Karakeçili aşireti de onu evine düşünüyor. Ayrıca, alt köyleri-Silifke, Mut ve Gülpınar Mersin bağlı olarak, ayrıca Karacaoğlan ev iddia il. Efsaneye göre, Belgrad'da olacaktı. Son olarak, bu Karacaoğlan Çukurova'da doğdu ve Türkmen aşiretleri arasında yaşamış inanıyoruz.

Bazı kaynaklarda, adı bazı şiirlerinden birinde Simayil ise, adını Halil ve Hasan olduğunu. Hoca Hamdi Efendi, Akşehir ve hatıralarına göre, Karacaoğlan annesini kaybetmişti. Fear of çirkin bir kız ile evli olan ve olmak ordu tüm hayatında babası, göç itilmiş gibi kaydolmak. Önceleri kendisini onunla Bursa ve hatta İstanbul'un iki kız kardeşinin aldı açıklar şiirleri vardır. Ayrıca bu şiirler göre, o Bursa'da bir ev satın olurdu ve bir çocuk kaybetti. Ayrıca, Rumeli de Mısır ve Trablus gibi harcanacak Anadolu'nun çeşitli şehirleri ziyaret olacaktır. Ayrıca Çukurova bölgesi, Maraş ve Gaziantep'te hayatının çok harcadı.

Onun doğum yeri, nerede öldü gibi de bilinmemektedir. Onun şiirlerinden yaptığı uzun bir hayat vardı anlıyorum. Ayrıca Hoca Hamdi Efendi'nin hatıralarına göre, o Maraş için düz Cezelli yılında seksen altı yıl yaşında öldü. Mezarının tepede köy Karacaoğlan Çukur alt bulunur-Mut Prefecture, İçel ili bağlı.

Karacaoğlan bir zamanda Osmanlı Devleti ekonomik sorunlar ve iç çatışmalar üzerinden gidiyordu yaşadı. Bir şiir kaynağı o ve onun vatan olarak kabul edilen doğa büyüdü göç alışkanlıklarını kimler arasında yer aldı. Yaşam tarzı, duygu ve Türkmen boylarının düşünce, Güney Anadolu bölgelerinde yaşayan-Çukurova doğusunda, Toros Dağları Gavura, onun karakterine birleşik ve yepyeni bir tarz getirdi Bard ve edebiyat.

Ağrı 17. yüzyılda Anadolu'nun kişi tarafından deneyimli, göçmenlerin hayatının yoksulluk, kendi sorunlarını şiirlerinde yer almazlar.

Doğa ve sevgi onun şiirlerinin ana temalar vardır. Onun şiirleri görünür Ayrıca, ayırma, izolasyon, yurt özlemi ve ölüm aynı zamanda diğer temalar. O gerçekçi bir şekilde duygularını ifade eder. Düşüncelerini açık ve kapsamlı. Bu özelliği de onun şiirlerinde konu olan ağrı, ayrılık ve ölüm dikkat çekicidir. Bu rüya daha gerçek daha fazla dayanmaktadır. Onun çıkış ne deneyimli olmasıdır. Süre hayatta ona göre, birey, hayattan zevk gerektiğini ve eğlenceli kontrol etmek. Sevgisi yaşam kaynağı güzellik tutkusu, sevgisi ve biliniyor olmasıdır. O güzellikleri, kahramanlar ve hedefleri dağlarda övgü dert yoldaşları vardır. Onun lirik şiir derinlikleri içinde insanların duygu ve düşünceleri vardır.

Göçmen, onun şiirlerinin ana temalar biri de doğal yaşamın vazgeçilmez bir parçası. O güzel yerlerde yaşadığı ve ziyaret niteliği ifade eder. Bu doğa, bir arkadaş, bir kardeşi ve sevgilisi, uzay daha eşit olduğunu düşünüyor. Aşk da onun şiirlerinin önemli bir konu ve benzerlikleri var bezenmiş doğa ile olacak varlığı. Sevinçlerini ve acılarını doğa ile paylaşılır. Sevgili onun şiirlerinden doğanın vazgeçilmez bir parçasıdır.

Doğa tema Ayrıca, olmayan bir sevgi geleneksel kavramı ve onun Bard ve literatürde sevgili giderir. Onun için, onun sevdiği bir yaratık, hangi türkülerle umutsuzluk ile katılmak için hiçbir zaman söylenen ve doğanın ve insan ilişkilerinde bir hayal değil. Hiç yaşam ve ilişkilerin soyut sahiptir.

Bu onun şiirlerinde ilk kez, sevgilisi atıfta bulunulur: Elif, Ansa, Zeynep, Huru, Döndü, Bitti, Esma, Emine, Hatice ... Karacaoğlan aşık onlarla düştü isimleri çeşmeden su almak, görerek omuz, çalkalama tereyağı veya bir halı örgü üzerine bakır kendi kova ile çeşme gidin. Kalbi bir ve tek bir para cezasına bağlı değil çalmıyor. Onun womanizing yan yaptığı birçok şiir yansıtılır. Erotik şiirleriyle birlikte aşk ve sevgi kavramları yapmak görünür. Sevgili daha cinsellik teması ile belirgin yanıyor. Aşk ve kadın üzerine görüşlerini bir şey Bard ve edebiyat yeni getirin. Her ne kadar Tanrı kavramı ve din teması şiirlerinde çok önemli bir yer olmasa da, hala görüntülemek da kuşaklar etkilemiş kendi şiirsel geleneği, farklı yeni bir noktaya getirdi gelecek.

Döneminin diğer şarkıcıların aksine, Karacaoğlan Divan edebiyatı dil ve ölçü bakımından etkili değildi. Onun şiirleri Güneydoğu Anadolu Doğu zaman insanların gündelik dilde yazılmıştır. It Arapça ve Farsça çok az kelime kullanır. Eksilerini için, bölgesel kelimeler çok şiirlerinde yaygındır.

Karacaoğlan bir ayet kafiye son harfi önünde) yarım satır ve bazen oylamalarından alınacak (sesli harf kullanılan önce bazı popüler şiir. O hece önlemler 11 (6 +5) ve 8 (4 +4 ile) yazdı. Bazı şiir yılında da ölçmek uymak için hece üzdüm. Ayrıca sık sık benzetme kullanır. Onun şiirleri bir diğer özelliği ki söylenen olabilir.

Karacaoğlan Pir Sultan Abdal, Aşık Garip, Köroğlu, Öksüz Dede, Kul Mihmet ve şiir gibi birçok popüler şairler tarafından Aşık Ömer, Aşık Hasan Aşık İsmail Katib, Kuloğlu, Gevheri ve çağdaşlarının etkisi altındaydı Bayburtlu Zihni, Dertli, Seyran, zilele Talib Ruhsatı, Şem'î ve Yeşilabdal olarak 19. yüzyıl şairlerinden. Daha sonra, bu dönemin şair ve Anayasa Cumhuriyeti RT Bölükbaşı, FN olarak vardır Çamlıbel, B., K. Çağlar, A. K. Tecer ve C. Külebi olan Karacaoğlan ilham edildi.

Üzerinde beş yüz Karacaoğlan şiirleri tarih yanıt olarak yayınlanmıştır 1.920 eserlerinde bu yana yapılan araştırmalara.

"O mas var burada, kim sarhoş olmadan, yaşamış ve bu bir neden değil ölümü içme vardır yaşadı."

***

Çıplak, ben iade eder çıplak geldi
Ölmek bir ferman Don't Turn
Ölüm gelip benim hayat denir
Ben güç vermek zorunda
Onlar gelip canlandırmak
Konsey kıyamet
Korkutmak onları orada hırsızlar vardır söyleyerek
Ama ipek bir karavan yüklenmiş.
Eğer bir adam, konum bunu kanıtlamak
Tanrı benim boşluğu doldurur
Onlar, daha sonra üzüntü kilo alır bana söyle
Ben güçlü bir ağırlığı taşımak mı


 
***

Sonunda siyah taş geldi sonra
Bana, benim insanların şerrinden verdi kardeşlerim
Ne kan bu gözyaşları için neden
Ayırma, yoksulluk, ölüm.

Nasıl padişah tahttan
Kaç yüzü solmuş güller var
Nasıl geri dönüşü olmayan bir yolda gönderildi
Ayırma, yoksulluk, ölüm.

Karacaoğlan orada değil bırakmak olduğunu söylüyor
Bu sorbe ölüm kötü ve içilmez
Üç acılarını vardır
Ayırma, yoksulluk, ölüm.



***


Ne zaman adam yeryüzünde bir gün gelir
Bu ağaç bir meyve gibi aniden öldü.
Ne zaman adam olgunlaşır ve yukarı bilerek biter
Bir gemi inci ve altın yüklü gibi.

My soul crazy Satmak satılıktır
Bu dünya yayılan goes around ...
Bir adam ile onun sevgili
Bu bayram ve düğün sonsuza kadar gibi.

Plato çimenlikte Beautiful geyik
Avcılar, gelen ormana gidin.
Ne zaman adam gelenlerin tümü için kalbini açar
Bu dere ve karanlık sularına teslim gibi.

Karacaoğlan Tanrı ne diyor bizim
Bu birbirine aynı ruhla bu gözyaşları iki Is.
Ne zaman adam sürgün masada yiyor
Iki el gibi zehir fincan içmeye's.


Kaynaklar :

Sebahattin Eyüboğlu - Yunus Emre
Irene Melikoff - Hacı Bektaşi, bir efsane ve avatarları: Genesis ve Türkiye'de popüler Tasavvuf evrimi
İsmail Özmen - Alevi Bektaş Şiirleri Antolojisi
KB Elektrik Bir→DGforum← Ürünüdür.